Programlama | Programlama Dilleri | C Programlama Dili |C++

Anasayfa Programlama C++ Builder Görsel Programlamada Ekranda Nesne Hareketi


Görsel Programlamada Ekranda Nesne Hareketi

AÇIKLAMA

C++ Builder 6 projesidir.

Bu proje ile birlikte görsel programlamada bir form üzerindeki nesnenin hareketi gösterilmiş olup aynı zamanda formun boyutlarından dışarı çıkmasıda engellenmiştir. Bu projede Image nesnesi kullanılmış olup içine yerleştirilen bir top resmi nesne yardımıyla hareket ettirilmiştir. Benzer şekilde istenilen herhangi bir nesnede başka amaçlarla hareket ettirilebilir, basit oyunlar için bu proje belirli bir hareketini sağlayacak şekilde kullanılabilir.

 

Programın Tamamını Aşağıdaki Linkten İndirebilirsiniz

Linki Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekmektedir...

Üye Kayıt

Program Kodu:

  1.  
  2.  
  3. //---------------------------------------------------------------------------
  4.  
  5. #include <vcl.h>
  6. #pragma hdrstop
  7.  
  8. #include "Unit1.h"
  9. //---------------------------------------------------------------------------
  10. #pragma package(smart_init)
  11. #pragma resource "*.dfm"
  12. TForm1 *Form1;
  13. int yon=20;
  14. //---------------------------------------------------------------------------
  15. __fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
  16.     : TForm(Owner)
  17. {
  18. }
  19. //---------------------------------------------------------------------------
  20.  
  21.  
  22. void __fastcall TForm1::Timer1Timer(TObject *Sender)
  23. {
  24.  
  25. if(Image1->Left+Image1->Width >= Form1->Width-25)
  26.     yon=-20;
  27. else if(Image1->Left<=0)
  28.     yon=20;
  29. Image1->Left+=yon;
  30. }
  31. //---------------------------------------------------------------------------
  32.  

Yorumlar (0)
Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir!
Son Güncelleme ( Salı, 04 Eylül 2012 02:57 )