Programlama | Programlama Dilleri | C Programlama Dili |C++

Hata
  • XML Parsing Error at 1:82. Error 9: Invalid character


Sallanan Adam Çizme Oyunu

AÇIKLAMA

      Bu proje bir çocuk oyunu program?n?n yap?m? ile ilgilidir. Bu oyunun ismi as?larak sallanan  adam?n çizimidir. Amaç adam?n vücudunu,kafas?n?,iki gözünü,iki kula??n?,iki baca??n? ve iki kolunu çizerek adam resmini tamamlamak.

A-Zar at?larak adam?n çiziminin tamamlan?p tamamlanmad???n? hesaplayan program? yaz?n?z. Zar at?ld??? zaman;

6-gelirse adam?n vücudu çizilsin

5-gelirse adam?n kafas? çizilsin

4-gelirse adam?n gözlerinden biri çizilsin

3-gelirse adam?n bacaklar?ndan birisi çizilsin

2-gelirse adam?n kulaklar?ndan birisi çizilsin

1-gelirse adam?n kollar?ndan birisi çizilsin

 Ancak belli ?artlar? vard?r;

     Her ?eyden önce adam? kollar? tamamlan?r.Daha sonra kafas?,daha sonra vücudu ve daha sonra da bacaklar? çizilir. Kafa göz ile kulaklardan önce çizilmelidir.

     2 defa arka arkaya ayn? random say? üretilirse adamdan a?a??dan yukar?ya do?ru bir parça silinecek.Silerken ?u s?ra takip edilecek;Önce bacakla silinebilir,daha sonra vücut silinebilir,daha sonra gözler veya kulaklar silinebilir.Daha sonra kafa silinebilir ve en sonra kollar silinebilir.

    Vücut, kafa,kulaklar, göz, kol ve bacak programda kullan?lacak de?i?kenlerdir. Bunlar integer olarak tan?mlanabilirler…

B-Programda zardan ç?kan de?erlerin kaç defa ç?kt???n?(geldi?ini) yaz?n?z.

  ÖRNEK:olarak 50 defa zar at?ld?.10 defa 1 , 4defa  2 ,……..vb.

Program?n Tamam?n? A?a??daki Linkten ?ndirebilirsiniz

Linki Görebilmeniz ?çin Üye Olman?z Gerekmektedir...

Üye Kay?t

Program Kodu:

  1. //---------------------------------------------------------------------------
  2.  
  3. #include <vcl.h>
  4. #pragma hdrstop
  5.  
  6. #include "Unit1.h"
  7. #include <time.h>
  8. //---------------------------------------------------------------------------
  9. #pragma package(smart_init)
  10. #pragma resource "*.dfm"
  11. TForm1 *Form1;
  12. //---------------------------------------------------------------------------
  13. __fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
  14.         : TForm(Owner)
  15. {
  16. }
  17. //---------------------------------------------------------------------------
  18. int zarsay=0,eskizar=0,zar=0;
  19. int bir=0,iki=0,uc=0,dort=0,bes=0,alti=0;
  20. //---------------------------------------
  21.  
  22. void __fastcall TForm1::BitBtn1Click(TObject *Sender)
  23. {
  24. zarsay++;
  25. Label15->Caption=zarsay;
  26. eskizar=zar;
  27. srand(clock()); zar=1+random(6);
  28. Label1->Caption=zar;
  29. switch(zar)
  30.  {
  31.   case 1: bir++;   Label8->Caption=bir;   break;
  32.   case 2: iki++;   Label9->Caption=iki;   break;
  33.   case 3: uc++;    Label10->Caption=uc;   break;
  34.   case 4: dort++;  Label11->Caption=dort; break;
  35.   case 5: bes++;   Label12->Caption=bes;  break;
  36.   case 6: alti++;  Label13->Caption=alti; break;
  37.  }
  38. //---------------------------------------------------------------------------
  39. if(zar==1)  //kollar
  40.  {
  41.   if(eskizar!=zar)
  42.    {
  43.     if(sagkol->Visible==true)
  44.      solkol->Visible=true;
  45.     else
  46.      sagkol->Visible=true;
  47.    }
  48.   else if((kafa->Visible==false)&&
  49.           (govde->Visible==false)&&
  50.           (solgoz->Visible==false)&&
  51.           (saggoz->Visible==false)&&
  52.           (solkulak->Visible==false)&&
  53.           (sagkulak->Visible==false)&&
  54.           (solayak->Visible==false)&&
  55.           (sagayak->Visible==false))
  56.     {
  57.      if(solkol->Visible==true)
  58.       solkol->Visible=false;
  59.      else if(sagkol->Visible==true)
  60.       sagkol->Visible=false;
  61.     }
  62.  }
  63. //---------------------------------------------------------------------------
  64. if(zar==2) //kulaklar
  65.  {
  66.   if((eskizar!=zar)&&(kafa->Visible==true)&&(solgoz->Visible==true)&&(saggoz->Visible==true))
  67.    {
  68.     if(sagkulak->Visible==true)
  69.      solkulak->Visible=true;
  70.     else
  71.      sagkulak->Visible=true;
  72.    }
  73.   else if((eskizar==zar)&&
  74.           (solayak->Visible==false)&&
  75.           (sagayak->Visible==false)&&
  76.           (govde->Visible==false))
  77.    {
  78.     if(sagkulak->Visible==true)
  79.      sagkulak->Visible=false;
  80.     else if(solkulak->Visible==true)
  81.      solkulak->Visible=false;
  82.    }
  83.  }
  84. //---------------------------------------------------------------------------
  85. if(zar==3)  //ayaklar
  86.  {
  87.   if((eskizar!=zar)&&(govde->Visible==true))
  88.    {
  89.     if(sagayak->Visible==true)
  90.      solayak->Visible=true;
  91.     else
  92.      sagayak->Visible=true;
  93.    }
  94.   else if(eskizar==zar)
  95.    {
  96.     if(sagayak->Visible==true)
  97.      sagayak->Visible=false;
  98.     else if(solayak->Visible==true)
  99.      solayak->Visible=false;
  100.    }
  101.  }
  102. //---------------------------------------------------------------------------
  103. if(zar==4) //gözler
  104.  {
  105.   if((eskizar!=zar)&&(kafa->Visible==true))
  106.    {
  107.     if(saggoz->Visible==true)
  108.      solgoz->Visible=true;
  109.     else
  110.      saggoz->Visible=true;
  111.    }
  112.   else if((eskizar==zar)&&
  113.           (solayak->Visible==false)&&
  114.           (sagayak->Visible==false)&&
  115.           (govde->Visible==false))
  116.    {
  117.     if(saggoz->Visible==true)
  118.      saggoz->Visible=false;
  119.     else if(solgoz->Visible==true)
  120.      solgoz->Visible=false;
  121.    }
  122.  }
  123. //---------------------------------------------------------------------------
  124. if(zar==5) //kafa
  125.  {
  126.   if((eskizar!=zar)&&(solkol->Visible==true)&&(sagkol->Visible==true)&&(kafa->Visible==false))
  127.    kafa->Visible=true;
  128.   else if((eskizar==zar)&&
  129.           (govde->Visible==false)&&
  130.           (solayak->Visible==false)&&
  131.           (sagayak->Visible==false)&&
  132.           (solgoz->Visible==false)&&
  133.           (saggoz->Visible==false)&&
  134.           (solkulak->Visible==false)&&
  135.           (sagkulak->Visible==false)&&
  136.           (kafa->Visible==true))
  137.    kafa->Visible=false;
  138.  }
  139. //---------------------------------------------------------------------------
  140. if(zar==6)  //gövde
  141.  {
  142.   if((eskizar!=zar)&&
  143.      (kafa->Visible==true)&&
  144.      (solgoz->Visible==true)&&
  145.      (saggoz->Visible==true)&&
  146.      (solkulak->Visible==true)&&
  147.      (sagkulak->Visible==true)&&
  148.      (solkol->Visible==true)&&
  149.      (sagkol->Visible==true)&&
  150.      (govde->Visible==false))
  151.    govde->Visible=true;
  152.   else if((eskizar==zar)&&
  153.           (solayak->Visible==false)&&
  154.           (sagayak->Visible==false)&&
  155.           (govde->Visible==true))
  156.    govde->Visible=false;
  157.  }
  158. //---------------------------------------------------------------------------
  159. if((solkol->Visible==true)&&
  160.    (sagkol->Visible==true)&&
  161.    (kafa->Visible==true)&&
  162.    (solgoz->Visible==true)&&
  163.    (saggoz->Visible==true)&&
  164.    (solkulak->Visible==true)&&
  165.    (sagkulak->Visible==true)&&
  166.    (govde->Visible==true)&&
  167.    (solayak->Visible==true)&&
  168.    (sagayak->Visible==true))
  169.  {
  170.   ShowMessage("Bitti");
  171.   solkol->Visible=false;
  172.   sagkol->Visible=false;
  173.   kafa->Visible=false;
  174.   solgoz->Visible=false;
  175.   saggoz->Visible=false;
  176.   solkulak->Visible=false;
  177.   sagkulak->Visible=false;
  178.   govde->Visible=false;
  179.   solayak->Visible=false;
  180.   sagayak->Visible=false;
  181.   eskizar=0; zar=0; zarsay=0;
  182.   bir=0; iki=0; uc=0;
  183.   dort=0; bes=0; alti=0;
  184.   Label1->Caption="0";
  185.   Label8->Caption="0";
  186.   Label9->Caption="0";
  187.   Label10->Caption="0";
  188.   Label11->Caption="0";
  189.   Label12->Caption="0";
  190.   Label13->Caption="0";
  191.   Label15->Caption="0";
  192.  }
  193. }
  194.  
  195.  
  196.  
  197.  
  198.  
Yorumlar (3)
  • thoroeslee
    çok ufak bi program dahi yazmak çok zormu? tabi hiç bilmeyenler için yani ben :P ama ö?renmek için burday?m tabiki ö?retirseniz ticaret amaçl? de?il tamamen ö?renmek istedi?im için merak ediyorum çünkü :) e?er ö?retirseniz sevinirim te?ekkürler
  • NEO
    avatar
    Ticaret amaçl?da yapabilirsiniz o problem de?il:) ama ?u varki o seviyeye gelmek için oldukça iyi derecede programlama bilmek gerekiyor. Bunun için en ba?ta C -> C++ -> Java ve C# ?eklinde gitmenizi öneririm. Sitemizdeki kaynak kodlar programlama i?ine ilk ba?layan seviyesinden uzman seviyesine kadar genel bir yelpazede seyretmektedir.
  • programcitugba
    bunu biraz daha c++ uygun yapsan?z çünkü biz bu kadar kapsaml? görmedi?imiz için yaz?lanlar? pek anlayam?yorm
Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir!
Son Güncelleme ( Pazartesi, 03 Eylül 2012 09:41 )  
amınıza koyayım amınıza koyayım amınıza koyayım amınıza koyayım amınıza koyayım amınıza koyayım