Programlama | Programlama Dilleri | C Programlama Dili |C++

Anasayfa Programlama C++ Builder Updown Nesnesi İle Artırma Azaltma


Updown Nesnesi İle Artırma Azaltma

AÇIKLAMA

C++ Builder 6 ile uyumludur. Bu programda updown nesnesi kullanılarak bir yapının büyültüp küçültülmesi veya artırılıp azaltılması sağlanmıştır. Bu programda bir updown nesnesi Edit1 nesnesinin font büyüklüğünü yani kısaca Edit1 nesnesinin büyüklüğünü ayarlamakta kullanılmaktadır. Diğeri ise Edit2 içerisindeki sayıyı artırmakta veya azaltmakta kullanılır. Updown nesnesinin increment özelliği artırma veya azaltmanın kac birim yapılacağını belirtirken, orientation nesnenin dikeymi yataymı olacağını belirler,position başlayacağı değeri gösterir. Burada Edit2 içerisinde ifade olduğuna dikkat edelim bu bir problem oluşturmayak saymaya 0'dan başlayacaktır.

Programın Tamamını Aşağıdaki Linkten İndirebilirsiniz

Linki Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekmektedir...

Üye Kayıt 

Program Kodu:

Unit1.cpp

  1.  
  2.  
  3. //---------------------------------------------------------------------------
  4.  
  5. #include <vcl.h>
  6. #pragma hdrstop
  7.  
  8. #include "Unit1.h"
  9. //---------------------------------------------------------------------------
  10. #pragma package(smart_init)
  11. #pragma resource "*.dfm"
  12. TForm1 *Form1;
  13. //---------------------------------------------------------------------------
  14. __fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
  15.         : TForm(Owner)
  16. {
  17. }
  18. //---------------------------------------------------------------------------
  19.  
  20.  
  21. void __fastcall TForm1::UpDown1Changing(TObject *Sender, bool &AllowChange)
  22. {
  23. Edit1->Font->Size=UpDown1->Position;
  24. }
  25. //---------------------------------------------------------------------------
  26.  
  27. void __fastcall TForm1::UpDown2Changing(TObject *Sender, bool &AllowChange)
  28. {
  29. Edit2->Text=UpDown2->Position;
  30. }
  31. //---------------------------------------------------------------------------
  32.  
  33. void __fastcall TForm1::Edit2Change(TObject *Sender)
  34. {
  35. UpDown2->Position=StrToInt(Edit2->Text);
  36. }
  37. //---------------------------------------------------------------------------
  38.  
  39.  
  40.  

Yorumlar (0)
Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir!
Son Güncelleme ( Pazar, 02 Eylül 2012 23:17 )